MDG Halden 2019 Johan Johansen og Simen Paulsen
Fotocredit:

Stem grønt 9. september!

Vi har lansert et flott valgprogram for MDG Halden 2019-2023!

Vi vil blant annet undersøke muligheten for et nettverk av bysykler, der man kan levere og låne sykkel på flere forskjellige plasser.
Vi skal ha økt fokus på grønne lunger som en del av økt aktivitet i sentrum og ha fokus på parsell- og skolehager.
Vi vil at Halden skal delta aktivt i det grønne skiftet, og derfor vil vi satse for fullt på grønn næringsutvikling slik som miljøene på Remmen og de potensielle storaktørene innen fornybar teknologi, som Saugbrugs og IFE.

Vi vil jobbe for at Halden skal få en flott hundepark, og frede flere skogsområder. Vi vil ha mindre biltrafikk i sentrum og sørge for at urørte naturområder, inkludert Tyska og Hollenderen, forblir ubebygd slik at mennesker og dyr kan få større livsglede. Vi vil gi et løft til kortreist matproduksjon, og gjennomføre et forbud mot plastposer, ha tilleggsavgift på plast og få en rask overgang til nedbrytbare materialer.

Alternativene og teknologien finnes allerede; det politikken trenger er et parti som tør å ta oss til det grønne skiftet.

Stem på oss i september!

juni 2, 2019